tisdag 3 juni 2008

Har suttit och kollat lite på gamla inlägg på den andra bloggen. Jisses. Nu har jag bloggat i ett drygt år. Tiden går vansinnigt fort. Listtokig som jag är, den här hittade jag. Fast uppdaterat den nu då. :)

Namn: Magdalena
Ålder: 27
Längd: 165 cm
Skostorlek: 36-37, korta men ganska breda fötter
Hudfärg: Börjar få lite färg iallafall, men fortfarande ganska blek
Hårfärg: ljusbrun
Nationalitet: Svensk
Religion: kristen, men är inte speciellt troende
Dricker du?: Ja. Öl! Även vin och sprit ibland vid festliga tillfällen
Röker du?: Nej, och det retar mig mer för varje dag när andra röker. Men jag har också varit ung och dum.
Använder du droger?: Inte ens testat
Bor: Kungsbacka
Antal syskon: två äldre systrar, mina bästa vänner
Civil status: Gift med världens finaste kille

Kläder:

Var köper du helst dina kläder?: Urban Outfitters. Men eftersom det är en aning svårt blir det mycket H&M
Hur mycket spenderar du på kläder per månad?: I snitt någon handralapp kanske. Vissa månader ingenting, andra ca 1000:-
Favoritmärke: Cheap monday är en favorit. Är inte så mycket för märken annars. Fina kläder är fina kläder oavsett vad de heter.
Favoritfärg på kläder: Brun, rosa, vit, svart
Vad använder du för jacka?: Svart skinnjacka, men det var längesedan nu.
Vad för skor använder du?: svarta ballerina

Din lägenhet (hade rum förra gången... ändrade det):

Stor, liten eller mittemellan?: mittemellan med alldeles för mycket saker
Tapetfärg: en skum gul-orange i hallen, vitt i badrummet, köket och vardagsrummet, grått i Majas rum och skum rosa/aprikos i vårt sovrum. I nya lägenheten är det dock vitt på alla väggar. Underbart!
Favoritmöbel: Vår säng tror jag.
Vad finns i din lägenhet: Alldeles för mycket

TV: i vardagsummet en 42" platt tv
Video/DVD: DVD och en kombinerad DVD/VHS. Har alldeles för mycket VHS för att inte ha en Video.
Dator: en stationär och en bärbar
Stereo: Ja, men den är sönder och kommer kasseras i flytten
Telefon: ja, en i köket
Vad gör du oftast i din lägenhet: Sover utan tvekan. Annars leker med Maja, äter, tittar på tv-film, sitter vid datorn, spelar Wii.

Socialt:

Hur ofta festar du?: Varierar väldigt. Någon gång i månaden brukar det väl bli...
Pub, krog eller diskotek?: Pub, utan tvekan.
Senaste konserten du var på: Var nog Universal poplab på Storan.
Dansar du mycket?: Jovars.

Har du någonsin?

Gråtit över en pojke?: OJA
Gråtit över en flicka?: mamma
Ljugit för någon?: vem har inte det? Men inte ofta.
Varit i slagsmål?: Nej
Blivit arresterad?: Nix

Vem?

Älskar du?: Min familj och mina vänner
Avskyr du?: nej det tror jag inte.
Stör du dig på?: Människor som försöker vara någon annan än de är.
Delar du flest minnen med?: Min familj; pappa och mina systrar
Gosar du med?: Maja! A. Och jag tror nog Knut kommer hamna i topp! :)
Förutom du brukar sova i din säng?: A. Maja ibland.

Sista personen som?

Sov i din säng: Jag själv. A gick upp innan mig som vanligt
Såg dig gråta: Det var längesedan jag grät. Har mått oförskämt bra ett tag. Men om någon såg mig sist jag gjorde det så måste det varit A.
Fick dig att gråta: Jag minns tyvärr inte när jag grät sist. Men jag minns en person som fick mig att gråta en hel del förra sommaren. Det säger jag dock inte här vem det var.
Du spenderade en natt med: älskade A
Du gick på bio med: Bio? det är ju sommar!! Ingen aning, men A lär ha varit med iallafall.
Du gick ut på stan med: Jisses... kan det ha varit M's möhippa?
Skrek på dig: Haha Maja tror jag. Hon är inne i en ropa på mamma period. Och kan lätt bli lite otålig.
Skickade ett e-mail till dig: Jobbrelaterat strömmar det in ett 40-tal om dagen minst. Privat från bästaste Karin!! <3
Du pussade: Maja när jag lämnade henne på förskolan. Pussade henne på ögat, men det gick inte för sig. På munnen skulle det vara!

Har du någonsin?

Sagt "jag älskar dig" och menat det?: Nästan varje dag till Maja. Med jämna (eller nog ganska ojämna, men ganska ofta iallafall) mellanrum till A. till mina vänner och min familj... inte lika ofta som jag borde.
Haft en påhittad vän?: Per och Jonas!! Och jag hade ofta påhittade barn när jag var liten (typ 10 kanske).
Bråkat med dina föräldrar?: Det har väl hänt, men jag minns inte när det kan ha varit sist. Pappa är och mamma var, världens mest fantastiska. Aldrig behövt bråka speciellt mycket.
Bråkat med en kompis?: Det var väl på den gamla triangeldrama tiden som jag brukade hamna mitt i hela tiden.
Varit i Afrika?: Tyvärr inte
Varit i Asien?: ja, världens bästa Japan.
Varit i Europa?: ja, i följande länder: Sverige, Norge, Danmark, Storbritanien (England), Tyskland, Belgien, Luxemburg, Holland, Frankrike, Spanien, Andorra, Portugal, Italien, Österrike, Schweiz, Grekland, Ungern...
Varit i Nordamerika?: Ja i USA på kusterna. Och en snabb sväng in i Mexico.
Varit i Sydamerika?: Nix.

Antingen eller:

Sommar eller vinter?: SOMMAR!
Vår eller höst?: VÅR!
Social eller antisocial?: Social
Killar eller tjejer?: Killar om det handlar om vad jag tänder på, men tjejer är ju så mycket lättare att förstå sig på. ;)
Randigt eller rutigt?: Ingen aning faktiskt

Favoriter:

Mat: hamburgare av alla de slag är en höjdare. Annars italienskt. Och allt pappa lagar
Dryck: vatten, öl, pommac
Årstid: försommar och sensommar
Månad: maj och september
Dag: fredagar tycker jag mycket om
Rum: vardagsrum tror jag
Musik: date, david bowie, johhny cash, the ark, moneybrother, jakob hellman, håkan hellström, universal poplab m.m.m.fl
Färg: vit, brun, svart, rosa
Parfym: Versace Bright Crystal och Elizabeth Arden, Green Tea
Sport: fotboll givetvis (herrar). EM börjar om bara några dagar!!!!!!

De senaste 48 timmarna har jag?

Skrattat: Ja när Maja var rolig som vanligt
Gråtit: Nej, det var som sagt väldiogt längesedan nu
Sjungit: alltid
Köpt något: En sms biljett. en Brämhult smoothie i morse. En kycklingsallad igår. Mest mat helt enkelt.
Sagt att du älskar någon: till Maja senast igår.
Träffat någon ny: Mannen som intervjuade mig idag. Väldigt trevlig.
Pratat med någon: Oj. massor på 2 dygn.
Pratat i telefon med någon: Massor på 2 dygn (pratar ju i telefon stor del av min arbetsdag) Senast var nog dock M på mobilen. Lite planeringe inför imorgonkväll. Slottskogen here we come!
Saknat någon: Mamma. Och min syster som jag inte sett sedan jul. :'(
Kramat någon: Maja och A
Pussat någon: Maja och A
Kysst någon: Ma... nä skoja bara. ;) A bara.

Övrigt:

Husdjur: Nej, men jag vill ha en hundvalp!!!
Färdmedel: Lokaltrafik eller vår v70
Vad har du i din jackficka just nu?: Det vet jag inte eftersom jag inte använt den på länge
Vad är du beroende av?: Bra tv-serier, min familj och mina vänner, kanske litegrann av McDonalds fasansfullt goda hamburgare.
Har du ett jobb?: Ja.
Tycker andra att du är attraktiv?: ja
Vad är du rädd för?: döden, läskiga insekter
Sover du med gosedjur?: nä det var längesedan
Vilken var senaste boken du läste ut?: Alldeles för längesedan jag läste en bok faktiskt. Blir nog ett gäng i sommar dock.
Vad är det första du tänker när du vaknar?: näääj det kan inte redan vara morgon
Värsta känslan enligt dig: saknad efter någon man vet att man aldrig kommer träffa igen
Är du kär i någon?: Världens bästa man! (och det är min make naturligtvis ;))

0 kommentarer:

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme