blogger.com vs blogg.se - del 2

tisdag 27 maj 2008

Nu har jag testat blogger.com i flera veckor. Vad har jag då kommit fram till?

Blogger får stort plus för den underbara enkla mobilbloggningen eftersom blogger finns i min telefon. Blogger får också plus för att man slipper reklam på sin blogg. Jag är så vansinnigt trött på den där Kellogs K reklamen som dyker upp på alla blogg.se bloggar nu; "Hur bikiniklar är du?"

Vad kan då blogg.se få plus för. Det var lite lättare att redigera sin text där. Här på blogger har den en förmåga att hoppa över mina radbrytningar så att jag får gå in i html koden och lägga till ett p för nytt stycke eller ett br för ny rad. Men eftersom jag kan rätt mycket bashtml så är det ju rätt lugnt ändå. Men det får blogg.se plus för, för det behövde jag aldrig göra där.

Kommentarerna är snyggare på blogg.se. Jag tycker om att man ser dem direkt under inlägget. Det gör man bara här om man klickar in direkt på ett inlägg.

Jag tvivlar på att jag kommer att flytta tillbaka till min gamla blogg. Jag gillar dock den adressen mer. Tyvärr var ju makane.blogspot.com redan upptaget här. Men ett litet extra m har väl inte skadat någon.

Vad tycker ni? Ska jag stanna här eller flytta tillbaka till blogg.se?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Gör det som känns bäst. Själv håller jag mig till blogg.se :)

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme